19 January 2009

驾照的 Expired Date

19 January 2009
驾了快两年的车,跑过(我很乖,从没超过130km/h)飞过(虽然轮还是在地上转)撞过(两次,一前一后)错过(陈年往事)遇过死神(庆幸我还在这里)维修过(等车很无聊的)换过轮胎(虽然没有爆胎)洗过车(还不算干净)打过高灯(打signal时不小心拉到)被Hon过(朋友在向我'招手')闯过红灯(敢敢跟交通规则作对!)载过朋友(普通啦)紧急刹车过(现实生活中时常都会发生)越车过(有时很讨厌跟着慢吞吞的驾车人士)漂移过(你不会相信的)…这就是 kopi license 的经历啦啦啦啦~哈哈哈哈~!!

我的驾照快到期了,就正好落在除夕那一天。说来奇怪,朋友在最后1个月内已经受到通知信,说可以去换驾照,可是我…还有几天就过期了,就是没收到信。我有机会收到‘大红包’ =D

我到处打听,有些朋友说 “找回你的Uncle啊,叫他帮你renew就可以了咯。” 不行啦!我忘记他的脸了啦,电话号码更加不用提啦~ = =# 我连我是PMC还是ELIT出生的都忘了咯~不过我还记得我那时学车考车,比起另一间,轻松很多,没那么严格。

另外,有人说 “啊就去JPJ啊,带Passport Photo,IC还有钱就够了。对啊!一年20块,如果你要一次过更新5年驾照就100啦,方便嘛,不用时常更新。” 哎,这个好像没错……等等,有sms来了。

Beep Beep! Beep Beep!(Nokia经典简讯通知) “ Post Office好像可以帮你renew吧… ”

好像?Em...明天上班,我想,就去隔壁的邮政局问问看。要早早去,不然按了号码又要等……'显'啊…

13 Drops of Rain:

Me said...

mine still long way to go T...T

阴天雨 said...

ahahaha... but i think there's no difference whether you 'lat P pai' already or not as long as you renew your license.

Just keep the P sticker there. People will becareful of you =D

:': sweeney珊 :': said...

yor.......u can throw ur P jor...my P lisence jz start oni..hahaha

阴天雨 said...

alah, no nid to mind the P sticker geh~ ^__^ mind your driving skill and remember to open your light at night xD

CaiYi said...

I sos change liao... although my due date is on 24th of Jan...

Sweet Tooth said...

Mine is on 28th of Jan. Oh, great, it's on CNY! How cool. >.>

阴天雨 said...

wah... you two arh.. haha.. 28 not bad, this year cantik xD

great.. now's my turn to ' ta-da! ' my new license soon =D

vivian said...

hey.. for p lesen to normal lesen cant change in post office. Go to jpj, if u r lucky, very fast 1.. ^^v

阴天雨 said...

err.. i wan to be lucky! haha...

icic, but i heard that although ppl go in the morning but still need to queue and wait like hell...

so cham =( dunno how i gonna do it = ="

Me said...

dun change la

stick to P ^^v

阴天雨 said...

but the sticker will 'lat sek' and looks like berkarat... i seen many car's windows had been damaged by the sticker coz stick too long xD

Me said...

beli kereta baru la

阴天雨 said...

wah... i speechless jor xD

 
Rainy Days Are Gone © 2008. Design by Pocket